МОТИВИ КЪМ ПРОЕКТА
1. Причини, които налагат промените:
Според Конституционния съд на Република България традиционно човешкото общество се изгражда върху половата бинарност, т.е. съществуването на два противоположни пола, всеки от които е натоварен със специфични биологични и социални функции и отговорности. Биологичният пол е детерминиран по рождение и е в основата на гражданския пол. Именно затова и Конституционната дефиниция за брак, така както винаги е присъствала в българската правна традиция, се съдържа в разпоредбата на чл. 46, ал. 1, която го определя като „…доброволен съюз между мъж и жена“. Конституционната уредба на брака е изградена върху разбирането за съществуването на два биологично определени пола – мъжки и женски. Определяйки брака като доброволен съюз между мъж и жена, Конституцията издига различния биологичен пол в императив към встъпващите в брак. Разбирането за брака като връзка между мъж и жена е вкоренено дълбоко в българското правосъзнание и в този смисъл е в основата на конституционната уредба.
Наложената в последните години публична пропаганда на крайно неприемлив модел на обществена и сексуална ориентация, особено на фона на тежка криза в демографски план и изключително негативна спрямо традиционните за България семейни ценности медийна среда. Разполагането на Рекламно-информационни елементи (РИЕ) пропагандиращи нетрадиционна сексуална ориентация, особено в непосредствена близост до учебни заведения задълбочава кризата в образованието и възпитанието на подрастващите. С неутвърдената и неразвита психика, децата са най - податливи на такъв тип пропаганда, поради невъзможността да изграждат самостоятелна и обективна преценка за себе си. Именно затова са изключително притеснителни засилващите се тенденции сред българското общество, в което приемането на хомосексуалните действия като нещо нормално и дори естествено следствие, на което моралния упадък сред младежта се увеличава. Толерирането на такъв тип обществена пропаганда е недопустимо предвид засилващия се отрицателен демографски прираст в нашата страна, който е породен от редица провали в политиките на национално ниво водещи до неотменно първо място по ниска раждаемост на глава на населението по всички статистики в сравнение с други страни в Европа и света през годините и поставяйки България в ситуация на демографска катастрофа.
Осигуряване на по - разширен и ефективен контрол в лицето на органа по изпълнение на Наредба за рекламната и информационна дейност на територията на община Стара Загора – общинска администрация по отношение на съдържанието на Рекламно-информационни елементи находящи с-е в градската среда.
3. Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба:
За прилагането на предложените промени не са необходими допълнителни финансови ресурси и други средства.
4. Очакваните резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива:
Очакваните резултати от прилагането на настоящите промени са ограничаване на съдържанието на Рекламно-информационни елементи (РИЕ) в община Стара Загора, които засилват негативните тенденции в демографското развитие на България по отношение на ключовите процеси, засягащи възпроизводството на населението и формирането на съвременната демографска картина. Предложените промени следва да се отразят положително и в посока формиране на традиционните семейни ценности, обичта и уважението в семейството, родовата принадлежност и връзките между поколенията в съответствие с българската образователна и правна традиция.
5. Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз.
Наредбата е съобразена с нормативните актове от по-висока степен, както и с актовете на съюзното право и не им противоречи.
На основание чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните актове в 30-дневен срок от публикуване на настоящото обявление ще се приемат предложения, мнения и становища по проекта за изменение и допълнение на наредбата, които могат да се изпращат на следната електронна поща: [email protected]