Проект „Иновативни здравно-социални услуги в oбщина Стара Загора“

Информация за проект „Иновативни здравно-социални услуги в oбщина Стара Загора“

по договор № BG05SFPR002-2.012-0195-С01, финансиран по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021–2027 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд плюс.


От началото на м. Юли 2025г. Община Стара Загора стартира изпълнението на проект „Иновативни здравно-социални услуги в oбщина Стара Загора“ по договор № BG05SFPR002-2.012-0195-С01, финансиран по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021–2027 г.

Стойността му е в размер на 2 123 588.56 лв., 100% безвъзмездна финансова помощ.

Проектът ще се изпълнява в рамките на 28 месеца – от 01.07.2025г.  

Основната цел на проекта е подобряване качеството на живот и социалното включване на хора с увреждания и възрастни в невъзможност за самообслужване, чрез предоставяне на иновативни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.    

Проектът включва две ключови дейности.

Първата е предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за 210 самотноживеещи лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване.

Целеви групи по проекта са:
- самотноживеещи лица с увреждания, които независимо, че нямат определена чужда помощ, разполагат със съответните медицински документи, удостоверяващи невъзможността им за самообслужване за определен период от време; 
- самотноживеещи лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност. 

Услугите ще  бъдат предоставяни почасово от специалисти, наети по проекта.

Нуждите на лицата от целевата група се идентифицират в резултат на извършена оценка на индивидуалните потребности, съгласно скалата на Бартел и скалата на Лоутън-Броди.

Услугите по дейност 1 могат да включат дейности за посрещане на ежедневните нужди на потребителите (хранене и приготвяне на храна, преобличане и поддържане на лична хигиена, хигиена на жилището, доставка и дозиране на лекарства, поставяне на инжекции и др.), както и съдействие за достъп до други здравни и социални услуги (придружаване, консултиране и т.н.).

Втората дейност включва развитие и предоставяне на иновативни дистанционни услуги – телекеър, които ще обхванат 25 потребители от целевата група.

Услугата включва използване на индивидуално устройство за дистанционно наблюдение и алармиране на промени в състоянието и движението на потребителя, както и за измерване на основни жизнени показатели. Устройствата трябва да са снабдени с SOS бутон и да отговарят на европейските изисквания относно медицинските изделия.

Предстои избор на външен изпълнител по реда на ЗОП, което е според изискванията на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

Иновативната мобилна здравнo-социалнa услуга ще бъде предоставяна почасово, за срок от 24 месеца, като в рамките на проекта, същата ще бъде безплатна за потребителите.

С реализацията на проекта Община Стара Загора затвърждава ангажимента си към създаване на устойчива, иновативна и ефективна система за грижа за най-уязвимите граждани, като се използват съвременни технологии и добри практики от водещи европейски социални системи.

В изпълнение на Проект BG05SFPR002-2.012-0195-С01 „Иновативни здравно-социални услуги в Община Стара Загора“ по Процедура BG05SFPR002-2.012 „Иновативни здравно-социални услуги“, финансирана от Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд плюс, Община Стара Загора приема документи от кандидати за:
- персонал за предоставяне на почасови интегрирани здравно-социални услуги
- потребители на почасови интегрирани здравно-социални услуги

Изисквания към кандидатите за предоставяне на почасови интегрирани здравно-социални услуги


1. Минимал ни изисквания за заемане на длъжността:  
- Степен на завършено образование – основно;
- Професионален опит –  не се изисква. Наличието на професионален опит се счита за предимство.

2. Характер на работата и основни задължения:
- Осъществяване на социално-битови дейности в домовете на потребителите;
- Поддържане на хигиена в помещението, което потребителят обитава;
- Помощ при поддържане на лична хигиена;
-  Закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост със средства на потребителя;
- Съдействие при приготвяне на храна с продукти на потребителя;
- Оказване на помощ при хранене;
- Извършване на административни услуги, заплащане на битови сметки със средства на потребителя;
- Придружаване при разходки и посещение на кино, театър, изложба и др.
- Други дейности за подкрепа, според специфичните нужди и здравословното състояние на потребителя.

3. Начин на провеждане на подбора:
Подбор по документи.

4. Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление до Кмета на Община Стара Загора – по образец;
- Документ за самоличност (за справка);
- Професионална автобиография; 
- Копие от диплома за завършено образование;
- Документи, доказващи професионален опит (при наличие);
- Декларация – по образец.

II. Изисквания към потребителите на почасови интегрирани здравно-социални услуги


1. Целеви групи по проекта са:
- самотноживеещи лица с увреждания, които независимо, че нямат определена чужда помощ, разполагат със съответните медицински документи, удостоверяващи невъзможността им за самообслужване за определен период от време, с настоящ адрес в община Стара Загора; 
- самотноживеещи лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност, с настоящ адрес в община Стара Загора.
 
2. Оценка и подбор на потребителите по проекта:
За всички потребители, които отговарят на целевата група по проекта, се извършва:
- Функционална оценка по скалата на Бартел;
- Оценка на възможностите за инструментални дейности по скалата на Лоутън-Броди, съгласно методиката по процедурата.

3. Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление – по образец;
- Документ за самоличност (за справка);
- Медицински документи (ЕР на ТЕЛК/НЕЛК, ЛКК, епикриза и др. – копие);
- Декларация – по образец
- Пълномощно (ако документите се подават от друго лице – не се изисква нотариална заверка).

Документи от кандидат-потребители и кандидати за предоставяне на услуги се подават в сградата на СУАП – гр. Стара Загора, ул. Димитър Караджов № 2, всеки работен ден от 08:00 до 16:30 ч. 

За допълнителна информация:
телeфони 0882 349 209; 0882 349 231

Документи могат да бъдат получени на място или да бъдат изтеглени от официалната страница на Община Стара Загора www.starazagora.bg

Омбудсман Стара Загора
Харта на клиента
Транспортна схема
Drug Stop
Кандидатстване по фонд Култура
Подмяна на отоплителни уреди
Invest Stara Zagora
Индустриална "зона Загоре"
Сертифициране по CAF
Национална телефонна линия за деца 116 111
Проект "Българските общини работят заедно за подобряване на качеството на атмосферния въздух"
Актуализация на инвестиционната програма на община Стара Загора
Авторско право за озвучаване на обекти
Проект за енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради
Проекти по ОП Околна среда
Областен информационен център
Национална програма за енергийна ефективност
Сертификати по ISO на община Стара Загора

Горещ телефон
за сигнали