За пръв път Община Стара Загора предоставя услуги, които са по модела „Заяви-получи“

Размер на шрифта: A A A
За пръв път Община Стара Загора предоставя услуги, които са по модела „Заяви-получи“

 

„Работим да предоставим на гражданите и бизнеса услуги, които са едновременно качествени, бързи и достъпни“, заяви секретарят Николай Диков

 

Община Стара Загора продължава да подобрява обслужването на гражданите с въвеждането на нови, по-практични услуги. Част от тях вече се предоставят по модела „Заяви-получи“, който позволява на гражданите да заявяват и получават документи директно на гише. Тази информация обяви секретарят на Община Стара Загора Николай Диков по време на пресконференция на кмета Живко Тодоров и неговия екип днес.

Този модел е достъпен в Центъра за административно обслужване, който се намира на партера в Община Стара Загора. От този месец функционират шест услуги:

    1. Издаване на удостоверение за настоящ адрес след подаване на адресна карта за заявяване или за промяна на настоящ адрес /смяна на настоящ адрескогато се сменя настоящ адрес, когато лицето го сменя в рамките на същото населено място или когато идва от друго населено място/;
    2. Издаване на удостоверение за постоянен адрес след подаване на заявление за заявяване или за промяна на постоянен адрес /смяна на постоянен адрес – когато  лицето идва от друго населено място/;
    3. Издаване на удостоверение за настоящ адрес при вече регистриран настоящ адрес /потвърждаване на настоящ адрес/;
    4. Издаване на удостоверение за постоянен адрес при вече регистриран постоянен адрес /потвърждаване на постоянен адрес/;
    5. Издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес, регистриран след 2000 г.  /движение на адрес – промените в настоящия адрес на лицето/;
    6. Издаване на удостоверение за промени на постоянен адрес, регистриран след 2000 г.  /движение на адрес – промените в постоянния адрес на лицето/.

В началото на 2025 г. ще се реализират следните услуги:

    1. Издаване на удостоверение за раждане – дубликат след 2000 г.;
    2. Издаване на удостоверение за сключен граждански брак – дубликат след 2000 г. ;
    3. Издаване на препис-извлечение от акт за смърт след 2000 г.  /когато се издава за втори и следващ път/
    4. Издаване на удостоверение за семейно положение след 2000 г. ;
    5. Издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца след 2000 г.;
    6. Издаване на удостоверение за правно ограничение след 2000 г.

"Нашата цел е да предоставим на гражданите и бизнеса услуги, които са едновременно качествени, бързи и достъпни. Администрацията на Стара Загора трябва да бъде партньор, който улеснява живота, а не създава трудности. Благодаря на нашата администрация за координираната и обективна работа, която прави този напредък възможен“, заяви Николай Диков.

Той акцентира, че се провеждат реформи, насочени към повишаване на административния капацитет, бързината и обективността при обслужването.

„През последните шест месеца извършихме пълна актуализация на документооборота на Община Стара Загора, с цел оптимизация и ясно разпределение на задълженията между ресорите“, заяви Николай Диков. Секретарят обясни, че по този начин ще се предотврати забавянето или стопирането на преписки по субективни причини и ще се ускори процесът по обслужване на гражданите.

Николай Диков акцентира върху значението на обективната оценка от гражданите чрез най-новата платформа „KAZVA. BG“.

„Нямаме нужда от фалшиви оценки или излишни критика. Искаме реална обратна връзка, за да подобрим качеството на работа“, увери секретарят на общината.

Община Стара Загора е в процес на разработка на два важни проекта за оптимизиране на административните процеси и подобряване на обслужването на гражданите. Единият е свързан с автоматизация на електронните услуги чрез Robotic Process Automation.

Другият проект предвижда създаването на чатбот с изкуствен интелект, който ще осигури автоматизирана информация и ще улесни взаимодействието между администрацията и гражданите. В Община Стара Загора е разработена и Стратегия за развитие и насърчаване на електронните услуги на общината.

„Вярваме, че бъдещето на успешната администрация е в технологиите и иновациите. Нашата задача е да дадем на хората инструментите и услугите, които им позволяват да се справят с административните си нужди бързо и безпроблемно, независимо дали на гише или онлайн,“ заключи секретарят на Община Стара Загора.

 

Автор: Илияна Кръстева
Към всички новини
Омбудсман Стара Загора
Харта на клиента
Транспортна схема
Drug Stop
Кандидатстване по програма Култура
Подмяна на отоплителни уреди
Invest Stara Zagora
Индустриална "зона Загоре"
Сертифициране по CAF
Национална телефонна линия за деца 116 111
Проект "Българските общини работят заедно за подобряване на качеството на атмосферния въздух"
Актуализация на инвестиционната програма на община Стара Загора
Авторско право за озвучаване на обекти
Проект за енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради
Проекти по ОП Околна среда
Областен информационен център
Национална програма за енергийна ефективност
Сертификати по ISO на община Стара Загора

Горещ телефон
за сигнали