Стара Загора е част от национална маркетингова кампания за насърчаване на балнео- и СПА туризъм

Размер на шрифта: A A A
Стара Загора е част от национална маркетингова кампания за насърчаване на балнео- и СПА туризъм

Област Стара Загора е една от седемте дестинации за балнео- и СПА туризъм  в България, които са акцент в кампания организирана от Министерство на туризма, съвместно с Български съюз по балнео и СПА туризъм и германските здравни каси. Това стана ясно днес по време на работна среща между министъра на туризма Николина Ангелкова и представители на туристическия бранш от региона.

  „През септември 2019 година България бе включена в списъка от страни, в които осигурени граждани на Федералната република могат да ползват по линия на касите продукти от медикъл туризма“, заяви Ангеклова. Тя допълни, че  преди две седмици е бил проведен разговор с ръководители на германските здравни каси в тази посока. „Имаме огромни шансове да запълним тази ниша и да насочим интереса към България през месеците септември и октомври. Ще разчитаме на широка реклама, с която да подчертаем балнеопотенциала си, особено в условия на криза с коронавируса. Тази, а и следващите години грижата и сигурността за здравето ще са сред основните мотиви на хората да изберат дестинацията си за почивка. Затова точно сега балнео-, СПА и здравният туризмът ще са двигател за насърчаване интереса и доверието на туристите към пътуванията“, каза още министърът.

Ангелкова подчерта, че Община Стара Загора винаги е била активна и е участвала в туристически изложения у нас и в чужбина. „Вие сте изключително креативни, с много иновативни продукти, изцяло базирани на дигиталния маркетинг и реклама, които са ключови в момента. В област Стара Загора много добре се допълва възможността за балнео и спа туризъм, съчетан с възможност за културно-исторически посещения и винен туризъм“, допълни още тя.

Минитърът изрази надежда, че през юли и август ще започнат да се възстановят пътуванията и ще има повече туристи не само по Черноморието, но и във вътрешността на страната. Очакваме решението на Европейската комисия за пътуванията на туристите от трети страни, защото за нас са важни пазари като Русия, Турция, Украйна, Молдова, Беларус, Израел. „Всеки турист е важен. Винаги сме акцентирали към вътрешния туризъм, на второ място са туристи от съседните страни, които могат да дойдат в курортите ни с автомобилен транспорт“, допълни Ангелкова. Тя акцентира върху това да се спазват указанията на Министерството на здравеопазването и РЗИ. От спазването на тези мерки и дисциплината на всеки зависи как по-бързо да се ограничи до минимум разпространението на вируса. Важно е всеки да бъде отговорен пред себе си.

В началото на събитието ресорният зам.-кмет на Община Стара Загора Милена Желева  обясни, че в подкрепа на бранша и по предложение на кмета Живко Тодоров, след гласуване в Общински съвет, от 13 март до края на месец юни, хотелиерите и ресторантьорите са освободени от тротоарни такси към Община Стара Загора. Месечният приход от тези такси в общинската хазна само за месец май 2019 г. е възлизал на 79 000 хил. лева. “Тази подкрепа на местно ниво е важна стъпка за туристическия бранш, тъй като дава глътка въздух за съживяване на бизнеса“, уточни зам.- кметът. Желева подчерта, че близо 25 хиляди души по-малко са пренощували в Община Стара Загора от началото на 2020 година.

 Участие в срещата взеха още – областният управител Гергана Микова, д-р Станимир Станков, директор РЗИ Стара Загора, д-р Дамян Миков, директор БАБХ- Стара Загора и Таня Димитрова, директор КЗП-Пловдив.

Автор: Павлина Дудева

Горещ телефон
за сигнали