Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно и информационно обслужване
Прекратяване на категория на туристически обект по искане на лицето, извършващо дейност в обекта
Административната услуга се предоставя от:
Звено „Управление на общинска собственост и разрешителен режим“
Необходими документи:
- Заявление за прекратяване категоризацията на туристически обект /по образец/
- Удостоверение за категоризация на туристическия обект /оригинал/
- Документ за промяна на вида, реконструкция, или разширение на туристическия обект /копие/
- Документи, удостоверяващи обстоятелствата по т.3 или т.6 от чл.137, ал.1 от Закона за туризма /копия/
Начини на заявяване на услугата:
1. На гише № 5 в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице
Център за административно обслужване - в сградата на Община Стара Загора, бул. "Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж.
Телефони: (042) 614 858
Работно време: 08:30-17:30 ч. (без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Стара Загора, ПК 6000, бул."Цар Симеон Велики" № 107
3. По електронна поща - [email protected]
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
- заявление по образец, подписано с квалифициран електронен подпис
- други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“-
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2050
6. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
Срок за предоставяне на услугата:
30 дни
Такса:
Не се заплаща за услугата
Начини на получаване на резултата от услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице от Центъра за административно обслужване - гише № 5
Център за административно обслужване - в сградата на Община Стара Загора, бул. "Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж.
Телефони: (042) 614 858
Работно време: 08:30-17:30 ч. (без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник
2. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
3. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща – само в случаите, когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице или юридическо лице
4. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
Процедура по извършване на административната услуга
Категорията на местата за настаняване и на заведенията за хранене и развлечения се прекратява:
1. с изтичането на срока на определената категория
2. по искане на лицето, извършващо дейност в туристическия обект - с подаване на заявлението
3. при смърт на физическото лице, съответно при прекратяване на юридическото лице, извършващо дейност в туристическия обект
4. ако в тримесечен срок от уведомяването за издаването на категорийната символика на туристическия обект лицето, извършващо дейност в него, не се яви за получаването й, а за сезонните обекти - в едномесечен срок
5. при подаване на заявление-декларация за промяна на категорията на обекта - с получаване на новото удостоверение
6. при откриване на производство по несъстоятелност или ликвидация на хотелиера или ресторантьора
7. при промяна на вида на туристическия обект
8. при реконструкция, основен ремонт или преустройство на туристическия обект по смисъла на Закона за устройство на територията
9. при повторно нарушение на изискванията за определената категория
10. при неизпълнение на задълженията по чл. 116, ал. 1 и 6
Процедура по извършване на административната услуга
В случаите по т. 4, 9 и 10 прекратяването на категоризацията се извършва служебно. Категорията на туристическите обекти се прекратява със заповед на кмета на Община Стара Загора или на оправомощено от него длъжностно лице.
В случаите по т. 2, 3, 5, 6, 7 и 8 Общинска експертна комисия по категоризация на туристически обекти /ОЕККТО/ разглежда заявлението и приложените към него документи и предлага на кмета на Община Стара Загора да издаде заповед за прекратяване на категоризацията. Заповедта за прекратяване на определената категория на туристическия обект се връчва на заявителя и на заинтересованите лица.
След прекратяване на категорията на туристически обект издаденото удостоверение се обезсилва.
Заповедта подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира нейното изпълнение, освен ако съдът постанови друго.
Извършва се вписване на обстоятелството по прекратяване на категорията на обекта в Общинския и в Националния туристически регистър.