Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно и информационно обслужване
Подаване на ЗаявлениеУслугата може да бъде заявена на Работно място № 5 в Центъра за услуги и информация, в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж.
Работно време: 08:30-17:30 ч.(без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
Необходими документи:
- Заявление–декларация за категоризиране на място за настаняване или заведение за хранене и развлечения – отбелязва се потвърждаване на категорията
- Копие от документа за ползване на обекта, представляващ място за настаняване, когато обектът не е собствен на заявителя и не подлежи на вписване
- Изрично пълномощно, когато заявление-декларацията се подава от пълномощник
- Документ за платена такса съгласно Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма
Потвърждаване или промяна категорията на туристически обектВ срок до три месеца преди изтичане на 5-годишния срок на удостоверението за категоризация, с изключение на случаите на промяна в обстоятелствата, където срокът на удостоверението е от датата на издаване на новото удостоверение до датата на валидност на първоначално издаденото удостоверение, лицето, извършващо дейност в туристическия обект следва да подаде заявление-декларация за потвърждаване на категорията на обекта или за получаване на категория, различна от определената му до момента.
В случай че съответното лице не предприеме действия в срока по чл. 133, ал. 3, категорията на обекта се прекратява с изтичането на срока. В този случай нова категория може да бъде определена по реда на чл. 129 и 130 от закона.
Процедура по извършване на административната услуга
Общинската експертна комисия по категоризация на туристически обекти /ОЕККТО/ разглежда заявление-декларацията в 14-дневен срок от постъпването му и определя експертна работна група за проверка на място в туристическия обект за цялостното му съответствие с изискванията за декларираната категория.
При извършване на проверката експертната работна група съставя констативен протокол, съдържащ предложение за запазване на определената категория или за определяне на нова – по-ниска или по-висока от определената до момента категория, съобразно заявеното желание на лицето и констатираните съответствия за изграждане, обзавеждане и оборудване, обслужване и предлагани услуги в туристическия обект.
Кметът на Община Стара Загора или оправомощено от него длъжностно лице въз основа на предложението на ОЕККТО със заповед определя вида и категорията на обекта.
Издава се ново удостоверение за категоризация с валидност 5 години.
Удостоверението се получава от лицето след връщане на предходно издаденото.
В случай на промяна на категорията на обекта, новата табела по чл. 132, ал. 1 от Закона за туризма, част от категорийната символика, се получава след връщане на предходно издадената.
Получаването на новите удостоверение и табела става лично или чрез упълномощен представител на лицето в Центъра за услуги и информация срещу подпис.
Информацията за определения вид и категория на туристическия обект, за собственика и лицето, извършващо дейността в обекта се вписват в Общинския и в Националния туристически регистър.
За услугата се заплаща таксаУслугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта