Административната услуга се предоставя от:
Звено „Управление на общинска собственост и разрешителен режим“
Необходими документи:
- Заявление–декларация за категоризиране на място за настаняване или заведение за хранене и развлечения – отбелязва се потвърждаване на категорията /по образец/
- Копие от документа за ползване на обекта, представляващ място за настаняване, когато обектът не е собствен на заявителя и не подлежи на вписване
- Документ за платена такса съгласно Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма
Начини на заявяване на услугата:
1. На гише № 5 в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице
Център за административно обслужване - в сградата на Община Стара Загора, бул. "Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж.
Телефони: (042) 614 858
Работно време: 08:30-17:30 ч. (без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Стара Загора, ПК 6000, бул."Цар Симеон Велики" № 107
3. По електронна поща - [email protected]
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
- заявление - декларация по образец, подписана с квалифициран електронен подпис
- документ за платена такса, съгласно Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма
- други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
5. чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“-
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2089
6. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
Срок за предоставяне на услугата:
90 дни
Такса:
За услугата се заплаща такса съгласно чл.4, ал.1 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма.
т.1 - за потвърждаване на категорията на места за настаняване клас А – хотели, мотели, апартаментни туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили:
а) до 30 стаи – 350 лв.;
б) от 31 до 150 стаи – 800 лв.;
в) от 151 до 300 стаи – 1600 лв.;
г) от 301 до 500 стаи – 2200 лв.;
д) над 500 стаи – 4000 лв.;
т.2 - за потвърждаване на категорията на места за настаняване клас Б – семейни хотели, хостели, пансиони и почивни станции:
а) до 20 стаи – 180 лв.;
б) от 21 до 40 стаи – 300 лв.;
в) от 41 до 60 стаи – 650 лв.;
г) от 61 до 100 стаи – 1100 лв.;
д) над 100 стаи – 3200 лв.;
т.3 - за потвърждаване на категорията на места за настаняване клас Б – къщи за гости, бунгала, къмпинги:
а) къщи за гости за едно легло – 18 лв. на легло;
б) бунгала за едно легло – 14 лв. на легло;
в) за паркомясто за автомобил/каравана/кемпер в къмпинг – 9 лв. на брой;
г) за място на палатка в къмпинг – 9 лв. на брой;
т.5 - за потвърждаване на категорията на заведения за хранене и развлечения (самостоятелни или прилежащи към места за настаняване) – ресторанти, заведения за бързо обслужване, питейни заведения, кафе-сладкарници и барове:
а) до 20 места за сядане – 130 лв.;
б) от 21 до 50 места за сядане – 220 лв.;
в) от 51 до 100 места за сядане – 450 лв.;
г) от 101 до 150 места за сядане – 720 лв.;
д) от 151 до 250 места за сядане – 1100 лв.;
е) от 251 до 300 места за сядане – 1300 лв.;
ж) над 300 места за сядане – 1800 лв.
Начини на плащане на услугата:
1. в брой или безкасово с ПОС-терминално устройство на гише "Каса" в Центъра за административно обслужване
2. по банков път
Банкова сметка
УниКредит Булбанк АД – клон Стара Загора
BIC код: UNCR BGSF
BG62 UNCR 7000 8422 2363 84
Код за вид плащане: 44 70 00
3. по електронен път - заплащането на заявена електронна административна услуга чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги се извършва чрез Портал за електронни плащания - https://pay.egov.bg/
Начини на получаване на резултата от услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице от Центъра за административно обслужване - гише № 5
Център за административно обслужване - в сградата на Община Стара Загора, бул. "Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж.
Телефони: (042) 614 858
Работно време: 08:30-17:30 ч. (без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
3. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща – само в случаите, когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице или юридическо лице
4. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
В срок до три месеца преди изтичане на 5-годишния срок на удостоверението за категоризация, с изключение на случаите на промяна в обстоятелствата, където срокът на удостоверението е от датата на издаване на новото удостоверение до датата на валидност на първоначално издаденото удостоверение, лицето, извършващо дейност в туристическия обект следва да подаде заявление-декларация за потвърждаване на категорията на обекта или за получаване на категория, различна от определената му до момента.
В случай че съответното лице не предприеме действия в срока по чл. 133, ал. 3, категорията на обекта се прекратява с изтичането на срока. В този случай нова категория може да бъде определена по реда на чл. 129 и 130 от закона.
Процедура по извършване на административната услуга
Общинската експертна комисия по категоризация на туристически обекти /ОЕККТО/ разглежда заявление-декларацията в 14-дневен срок от постъпването му и определя експертна работна група за проверка на място в туристическия обект за цялостното му съответствие с изискванията за декларираната категория.
При извършване на проверката експертната работна група съставя констативен протокол, съдържащ предложение за запазване на определената категория или за определяне на нова – по-ниска или по-висока от определената до момента категория, съобразно заявеното желание на лицето и констатираните съответствия за изграждане, обзавеждане и оборудване, обслужване и предлагани услуги в туристическия обект.
Кметът на Община Стара Загора или оправомощено от него длъжностно лице въз основа на предложението на ОЕККТО със заповед определя вида и категорията на обекта.
Издава се ново удостоверение за категоризация с валидност 5 години.
Удостоверението се получава от лицето след връщане на предходно издаденото.
В случай на промяна на категорията на обекта, новата табела по чл. 132, ал. 1 от Закона за туризма, част от категорийната символика, се получава след връщане на предходно издадената.
Получаването на новите удостоверение и табела става лично или чрез упълномощен представител на лицето в Центъра за услуги и информация срещу подпис.
Информацията за определения вид и категория на туристическия обект, за собственика и лицето, извършващо дейността в обекта се вписват в Общинския и в Националния туристически регистър.