Административната услуга се предоставя от:
Отдел „Гражданско състояние “
Необходими документи:
- Заявление за съставяне на акт за гражданско състояние на български гражданин, който има акт по гражданско състояние съставен в чужбина /по образец/
- Заявление за вписване бащино име на детето в българския му акт за раждане /по образец/
- Заявление за връщане на оригинални документи при съставяне на акт за гражданско състояние на български гражданин, който има акт съставен в чужбина / по образец/
- Препис или извлечение от акт за гражданско състояние, съставен от български дипломатически или консулски представител или от чуждестранен местен орган по гражданското състояние
Забележка: Чуждестранния документ следва да бъдат легализиран или снабден с „апостил“, ако това е необходимо в зависимост от държавата, от която произхожда, както и да е снабден с превод на български език, заверен от Министерство на външните работи.
Начини на заявяване на услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - eтаж 3, стая 310
Телефон: (042) 614 881
Работно време: 08:30-12:30 ч.
13:30–17:30 ч.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Стара Загора, ПК 6000, бул."Цар Симеон Велики" № 107
3. чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
4. чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“ -
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2080
5. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
Срок за предоставяне на услугата:
7 дни
Такса:
Не се заплаща за услугата
Начини на получаване на резултата от услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - eтаж 3, стая 310.
При получаване е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
3. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване