Административната услуга се предоставя от:
Отдел „Гражданско състояние“
Необходими документи:
- Заявление по чл. 118, ал. 1 от Кодекса за международното частно право /по образец/
- Препис от съдебно решение или административен акт, заверен по надлежен ред от чуждестранния орган, който го е издал
- Удостоверение от съответния съд, че решението е влязло в сила /при съдебно решение/
- Декларация по чл. 117, т. 3 и 4 от КМЧП с нотариална заверка на подписа на лицето - при съдебно решение /по образец/
- Удостоверение по чл. 39 за решения по брачни дела - регламент (ЕО) № 2201/2003 на Съвета относно компетентността, признаване и изпълнения на брачни дела и дела за родителска отговорност. Документите по чл. 37, параграф 2 трябва да се приложат.
Забележка: Чуждестранните документи следва да бъдат легализирани или снабдени с „апостил“, ако това е необходимо в зависимост от държавата, от която произхождат, както и да са снабдени с превод на български език, заверен по реда на Правилника за легализация, заверки, преводи на документи и други книжа. (нотариална заверка)
Начини на заявяване на услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - eтаж 3, стая 308
Телефон: (042) 614 808
Работно време: 08:30-12:30 ч.
13:30–17:30 ч.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Стара Загора, ПК 6000, бул."Цар Симеон Велики" № 107
3. чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
4. чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“ -
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/1994
5. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
Срок за предоставяне на услугата
14 дни
Такса
Не се заплаща за услугата
Начини на получаване на резултата от услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - eтаж 3, стая 308
Телефон: (042) 614 808
Работно време: 08:30-12:30 ч.
13:30–17:30 ч.
При получаване е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
3. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване