Административната услуга се предоставя от:
Отдел „Гражданско състояние “
Необходими документи:
- Заявление за учредяване на настойничество или попечителство /по образец/
- Декларация за съгласие за участие в настойническия съвет или за длъжността попечител и заместник-попечител /по образец/
- Удостоверение за раждане - за малолетни и непълнолетни лица
- Препис-извлечение от акт за смърт на родител и/или документ, удостоверяващ невъзможността да се упражняват родителски права - за малолетни и непълнолетни лица
- Съдебно решение за поставяне под пълно или ограничено запрещение на лицето, за което се изисква удостоверение за настойничество или попечителство
Начини на заявяване на услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - eтаж 3, стая 307.
Телефон: (042) 614 807
Работно време: 08:30-12:30 ч.
13:30–17:30 ч.
При подаване е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Стара Загора, ПК 6000, бул."Цар Симеон Велики" № 107
3. По електронна поща - [email protected]
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
- попълнено и подписано заявление
- други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
Когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи на електронна поща като прикачен електронно подписан документ (удостоверение).
Когато заявлението е подадено без квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи само лично или чрез упълномощено лице на гише № 1, 2, 3 и 4 в Центъра за административно обслужване срещу документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“ - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2391
6. Устно, на гише в Център за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
Срок за предоставяне на услугата:
30 дни
Такса:
Не се заплаща за услугата
Начини на получаване на резултата от услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - eтаж 3, стая 307.
При получаване е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
3. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща – само в случаите, когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице
4. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване