Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Гражданско състояние"
Издаване на удостоверение за сключен граждански брак – оригинал
Административната услуга се предоставя от:
Отдел „Гражданско състояние “
Необходими документи:
- Лични карти на желаещите да встъпят в граждански брак лица
- Лични карти на свидетелите
- Декларации по образец, че не съществуват пречки за сключване на граждански брак по чл. 7 от Семейния кодекс
- Медицински свидетелства, че лицата не страдат от болестите, посочени в чл. 7, ал. 1, т. 2 и 3 от Семейния кодекс
- Декларация, че лицето е осведомено за заболяванията на другия по чл. 7, ал. 1, т. 2 и 3 от Семейния кодекс
- Обща декларация за избор на режим на имуществени отношения с нотариална заверка на подписите
- Удостоверение от нотариуса относно датата на брачния договор и регистрационния му номер, както и номера, под който нотариусът е вписан в регистъра на Нотариалната камара и района му на действие
- При брак с чужденец: удостоверителни документи от чуждия гражданин, че няма пречки за сключване на гражданския брак
Срок за подаване на документите:
7 дни преди избраната дата за сключване на граждански брак
Начин на заявяване на услугата:
1. Лично в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - eтаж 3, стая 310.
Телефон: (042) 614 881
Работно време: 08:30-12:30 ч.
13:30–17:30 ч.
При подаване е необходимо да представите документ за самоличност.
2. По електронен път - https://svatbi.starazagora.bg/
Срок за предоставяне на услугата:
След съставяне и подписване на акта за граждански брак се издава удостоверение за граждански брак – оригинал.
Такса:
Не се заплаща за услугата